söndag 22 augusti 2010

Samlingar

Den här tiden på året är liksom inte den lättaste. Det har sina orsaker. Det gör att jag liksom går och samlar ihop mig. Samlar på mig. Vegeterar. Lite för mig själv. Som en mussla tror jag att jag är. Men vad vet jag. Jag ser mig ju bara från insidan. Men så tog vi oss en tur. Till en helt underbar loppmarkand någon mil härifrån där vi bor. Varmt och gott och glatt. Var det där. Fina fina människor. Godaste ekologiska fikat. Och så gjorde jag värsta fyndet. Alla dessa vackra knappar för fyrtio riksdaler. Värt hela resan!
KRaMaR FRåN MiG

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så fina knappar! :) Tänkte höra om du har något tips på hur jag enkelt kan göra små dockor till mina förskolebarn som föreställer en miniatyrvariant av dem? kan jag använda gamla nylonstrumpor som kropp tror du? Kramar från Helena

mammagumman sa...

Hej Helena!

Vad kul att du frågar. Jag antar att det är små dockor du skall sy. Jag ska sy en alldeles nu till en nyfödd liten vän så det blir en beskrivning här i bloggen. Men till att börja med kan jag säga att du kan tänka återvinning och naturmaterial. Till trikå kan man använda avlagda t-shirtar tex eller strumbyxor i bomull eller ull om du vill ha ribbat. Fyllningen skal helst vara av ull och antingen använder du garn som du tvinnar upp och "kardar" till med händerna eller andra ullrester som finns i gömmorna. Kläderna gör du av vad du vill. Återkommer med beskrvining inom kort. Kram Anna

toveb sa...

Vilket fynd! En skatt värd sitt pris. Älskar sådant.

Måste försöka ta mig till Södertälje och din butik medan tid är. Kram!

P.S. Jag har en ny blogg - om mat!

Maria sa...

Jag älskar fina små samlingar och fynd, fint!