torsdag 23 maj 2013

Det är utsidan som räknas om våren







Det är inte utsidan som räknas. Det är ju sant. Men så som vi bor är det svårt att inte tycka att den är himla viktig. Vårt hem ligger liksom gömt och inbäddat bakom en syrenhäck mitt i den stad jag bott i hela mitt liv. Så spännande det var när vi gick på visning för ganska exakt 7 år sen, när huset vi drömt om äntligen var till salu. Vi var redan förälskade i det från utsidan när vi för första gången fick inträde till denna underbara, gröna och överraskande oas. Här känns det som om det faktiskt finns allt en människa behöver. I år kommer våren och sommaren så väldigt sent och allt i ett slag. Innerfönstren kan äntligen tas ur, dörrarna öppnas och huset öppnas mot utsidan. Det är en väldigt fin tid! 

p.s. Jag deltar i Fabrikens torsdagstema Utsidan eftersom jag söker medlemskap där. d.s.

Inga kommentarer: