söndag 30 augusti 2015

Aktion för barnen!

@hej_kokobello
@jag_ba

@stockarochstenar

#aktionförbarnen

@tigerbabylove



De ensamkommande barnen, vi måste göra något. Vi har alla möjlighet att bidra med något!


Hittills i år har det kommit 8900 st ensamkommande flyktingbarn till Sverige. Den senaste veckan dumpades enligt media 206 ensamkommande flyktingbarn bara i Mölndal. Förutom att det rapporterats om att flera hundra flyktingar dött i olika transporter på vägen på flykt undan krig och elände framför allt från Syrien och Afghanistan. 

Finaste @tigerbabylove har dragit igång #aktionförbarnen som jag deltar i genom att auktionera ut den en mammagumman-docka som jag själv gjort. Med start NU lägger jag och flera andra ut auktioner för att samla in pengar till de ensamkommande barnen. Pengarna går oavkortat till barnen. Pengarna från auktionen kommer oavkortat gå till de ensamkommande flyktingbarnen. 

Min auktionen pågår 24 timmar dvs till kl 20 söndag kväll. Bud läggs under bilden på mitt konto @hej_kokobello på instagram. Dockan är tillverkad av giftfria ekologiska naturmaterial, är 38 cm och brukar säljas för 725kr i butiken. Auktionen börjar på 250kr för det är det minsta jag vill bidra med till denna insamling. 

Varsågod att buda! 


Under dagen kommer fler auktioner ut på instagram, titta under taggen #aktionförbarnen . Och det fiffiga  är att det går också alldeles utmärkt att vara med genom att starta sin egen auktion och tagga med #aktionförbarnen



KRaMaR FRåN MiG

Inga kommentarer: